Friday, June 18, 2010

@ KLIA

Alhamdulillah, adik saya yang ketiga Siti Aisyah merangkap anak keempat bagi mama dan baba selamat sampai di tanah air malam tadi. Kami sekeluarga menjemputnya di KLIA. Ini kali pertama dia balik selepas terbang ke sana 28 September 2009 (esoknya Tokwan saya meninggal dunia - Al-Fatihah). Jika diikutkan jadual sebenar, sepatutnya Aisyah sampai jam 2.15 petang. Perancangan asal, dia akan naik bas dari KLIA ke KL Sentral dan kami akan jemput di sana sahaja.

Namun, Allah sudah mengatur segalanya. Berlaku masalah kelewatan di Manchester Airport selama 6 jam. Begitu juga semasa transit di Dubai Airport, perjalanan ditunda 6 jam lagi. Jadi, Aisyah dijangka mendarat di KLIA jam 9.35 malam. Sudah tentulah kami teruja menjemputnya di airport kerana tiba waktu malam. Sudahlah balik bertiga sahaja dan semua anak dara belaka. Benarlah, setiap kejadian ada hikmahnya.


Info untuk keluarga di Malaysia. Terpampang di wall FB masing-masing

Kami bertolak selepas Maghrib dari Gombak. Menyusuri highway Maju Expreesway hanya memakan masa 1 jam. Sampai di tingkat ketibaan, kami parking di luar sahaja sementara Syakir, adik lelaki saya (yang keletihan baru sampai dari Kelantan) menunggu sambil berehat di dalam kereta. Walaupun sebenarnya tidak boleh, tetapi kami seperti rasa tidak bersalah pula sebab tengok ramai orang tinggalkan kereta tanpa ada yang menunggu.

Aisyah adalah satu-satunya wakil daripada ahli keluarga kami setakat ini yang menyambung pelajaran ke negara orang putih, Lancaster University dengan biasiswa JPA. Sejak kecil, dia memang obsesi dengan nombor. Boleh dikatakan, hampir kebanyakan no plat kereta saudara-mara dan tarikh lahir dapat diingati. Kebolehan dia dalam subjek Matematik juga lebih cemerlang dibandingkan dengan kami yang lain. Justeru, tidak salah dia memilih untuk mengikuti bidang Akaun, satu-satunya bidang yang kami adik-beradik tidak berminat langsung.

Kami adik-beradik perempuan (saya, Asma', Kauthar & Syifa') menghabiskan usia sekolah menengah di Sekolah Raja Perempuan Taayah, Ipoh @ SERATA. Tetapi, Aisyah bertuah kerana terpilih menyambung tingkatan 4 di KISAS, sekolah mama semasa tingkatan 6. Semasa berada dalam persediaan A-Level di Kolej Damansara Utama (KDU), pernah juga dia terasa give up dengan bidang itu. Namun, perjuangan perlu diteruskan kerana harapan keluarga, ummah dan negara. (Patriotik pula, tapi betul kan kata kandamu ini, dindaku?)

Penerbangan dari Dubai mendarat jam 9.36 malam, tahniah kerana menepati masa


Kami yang sabar menunggu dan terus menunggu, kecuali adik dan Kak Ude. Heheh...



Pramugari pesawat Emirates - sumber google. Tak sempat snap secara live semasa mereka lalu.
Kenapalah mereka tidak pakai selendang itu dengan sempurna?
Bukankah begini nampak
lebih semak mata memandang? Hmm....


Akhirnya, hampir jam 11 malam baru nampak sebatang tubuh yang dinantikan.
Aisyah dah tak sabar sangatlah tu, tengoklah apa yang jadi pada gambarnya


Sampai sahaja ke pintu ruang bertemu....


Orang pertama - mama


Orang kedua - baba


Memang itu niat Aisyah, kemudian barulah giliran kami, adik-beradiknya


Aisyah dengan kakak sulungnya. Soalan, siapa nampak lebih muda?


Aisyah dengan Kak Ude, adik kedua akhir


Aisyah dengan satu-satu abangnya = adik lelaki saya



Jenuh adjust, maklumlah bonet Innova bukan macam bonet kapal terbang.
Tak sabar hendak tengok isi di dalam beg itu seberat 30.2kg itu
. Entah apalah agaknya?


Ole-ole dari UK


Untuk anak buah, Dhiya'



Untuk bakal anak buah

"Oh, terima kasih banyak-banyak, Mak Jang@Mak Ndak,"
ucap baby dalam perut saya dengan rasa terharu


Kepulangan Aisyah sempena cuti musim panas ini sangat bertepatan dengan masa. Saya tidak perlu susah-susah mencari confinement lady@penjaga pantang semasa berpantang nanti, sepertimana pengalaman kawan blog saya, Azza. Save bajet saya dan suami. Heheh... Dapat timba pengalaman baru, kan Aisyah? Dulu jaga adik-adik, lepas ni jaga anak-anak buah pula. Senang nak apply bila ada anak sendiri nanti, kan? kan? Jangan lupa ajar anak buah subjek Matematik & Akaun. Mama baby pun nak belajar selok-belok ilmu Akaun ini untuk bisnes yang sedang dirangka. Wah, terujanya saya...!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails