Saturday, June 12, 2010

Dedikasi untuk Kanda

Kanda....

Maaf untuk segala yang berlaku hari ini
Maaf untuk segala yang berlaku semalam
Maaf untuk segala yang berlaku kelmarin
Maaf untuk segala yang berlaku kelamrin dulu
Maaf untuk segala yang berlaku selama 8 bulan 2 minggu 5 hari
Maaf untuk segala yang berlaku selama perkenalan

Maaf atas segala yang mengguriskan
Maaf atas segala yang menyakitkan
Maaf atas segala yang merobekkan
Maaf atas segala yang mencalarkan
Maaf atas segala yang memedihkan
Maaf atas segalanya selama berkasih sayang

Maaf kerana aku tidak memahami
Maaf kerana aku tidak mendalami

Maaf kerana aku keletihan
Maaf kerana aku punya banyak impian

Maaf kerana aku bukan yang terbaik

Aku hanya insan.....

Aku mohon pengertianmu
Aku mohon redhamu
Untuk aku melangkah ke Firdausi-Mu


Aku sayang kamu....


Maaf kerana aku
tidak pandai menghargaimu
tidak pandai mensyukurimu
tidak pandai memujimu
tidak pandai mengambil hatimu
tidak pandai menjiwaimu

Maaf kerana aku
hanya tahu mengeji
hanya tahu menyakiti
hanya tahu mengasari
hanya tahu mengarahi
hanya tahu memarahi

Sebenarnya... Aku...
kesal dengan sikapku
marah dengan diriku
sedih dengan apa yang berlaku

Hakikatnya... Aku perlukan kamu...
untuk membetulkan diriku
untuk menegur sikapku
untuk mengingatkanku
untuk menyempurnakan kekuranganku
untuk menguatkan kelemahanku
untuk mendampingiku

Abang...
aku perlukan kamu di dunia untuk aku di akhirat....


~ Tulang rusuk kirimu ~


Memori di puncak Gunung Jerai, 12.12.09


* * *


Bahtera Kasih

Kita ditakdirkan bertemu
Di dalam satu bahtera
Kita ditakdirkan bertemu
Untuk menyimpul kasih
Takdir telah menetapkan
Bahtera ditimpa gelora
Arus badainya menghempas damai

Kita pernah berikrar
Akan terus bersama
Walau pun dilanda badai gelora
Namun semuanya itu
Hanya tinggal kenangan
Indahnya kini sudah tiada

Di sangka panas hingga ke petang
Rupanya hujan di tengahari
Begitulah resam kehidupan
Indahnya hanya sementara

Bahtera kasih ibarat kaca
Zahirnya indah tetapi rapuh
Jika terhempas dilanda badai
Pastinya ia hancur berderai

Berdoalah kita kepada Nya
Moga bahtera kasih
Kekal abadi

Bersamalah kita berwaspada
Bahtera kasih yang dilayari
Semoga pelayaran ini
Akan kekal abadi
Akan kekal untuk selamanya



Klik wildan-bahterakasih.wma untuk mendengar



Munsyid : Wildan
http://liriknasyid.com

Lagu : Zaidie Wildan
Lirik : Zaidie & Wildan

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails