Friday, June 11, 2010

Aktiviti Majalah Mami & Baby

Saya teringat yang saya dan suami pernah ke Mom & Baby Expo 2010 anjuran majalah Mami & Baby. Kami pergi pada hari akhir iaitu 9 Mei 2010 di Exhibition Centre Mid Valley. Pergi dengan menaiki LRT sungguh memenatkan. Macam-macam ada di ekspo ini. Tetapi kami tidaklah borong beria-ia kerana tujuan asal untuk survey sahaja. Lagipun memang bajet yang cukup-cukup sahaja. Di samping memikirkan perjalanan balik nanti pasti semacam berada di dalam tin sardin terutamanya di komuter.


Di ekspo ini sahaja kita dapat lihat puluhan stroller baby penuh sesak dan traffic jam



Shopping barang-barang untuk baby kali pertama


Ini dia barang-barangnya


Beg serbaguna. Untuk baby ke mama & abah baby ni?


Advanced gift. Terima kasih, Mak Ngah Aisyah. Hadiah untuk Dhiya' pun belum beri lagi.
Macam-macam yang mak long nak bagi Dhiya' tau, tapi surprise....
(Sebelum balik rumah, singgah sebentar di rumah adik ipar untuk jenguk Dhiya')



* * *


Hari ini, semasa saya surf internet, saya masuk ke laman web mereka http://www.mamibaby.com.my dan terjumpa iklan berkenaan Bengkel Antenatal untuk Ibu-ibu Hamil. Sebagai persediaan menghadapi saat-saat kelahiran baby dan melalui tempoh berpantang, tentunya saya teruja.


Tarikh : 19 Jun 2010
Tempat : Hotel Boulevard, Mid Valley
Masa : 1 tengah hari - 5 petang
Yuran : RM25 setiap pasangan
Penyertaan : 25 pasangan sahaja


Ada tawaran istimewa, sesiapa yang bayar sebelum 11hb, cuma perlu bayar RM15. Penganjur juga sediakan hadiah kit kelengkapan bayi daripada Huggies bernilai RM45! Apalagi, saya mestilah tidak mahu melepaskan peluang. Cuma yang merunsingkan saya, bila masa untuk kami solat Zohor? Sesiapa ada cadangan?

Petangnya, selepas memaklumkan tentang pembayaran yang sudah saya buat, pihak penganjur menghubungi saya, mengesahkan tentang pembayaran saya sudah diterima. Mereka juga berpesan supaya saya memakai seluar. "Ha???" Saya sedikit terkejut. Rupa-rupanya dalam program nanti ada sesi senaman Pilates. Apakah itu? Yang saya biasa dengar senaman Yoga sahaja.

Bagi mengoptimumkan teknologi dunia di hujung jari, saya google search dan baca link ini:
http://pilates.about.com/od/pilatesforeverybody/a/pregnancyBasics.htm

Ini pula video berkaitan senaman Pilates:




Harap-harapnya tiada aral melintang dan kesihatan saya dan suami baik pada tarikh itu. Serik pula rasanya naik LRT, tambahan pula keadaan saya sekarang tidak mengizinkan lagi untuk bergerak lasak. Moga baik-baik sahaja.... amin....


* Sesiapa yang berminat, masih ada 10 kekosongan lagi! (Updated info tengah hari tadi)

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails