Monday, May 31, 2010

Jualan Hujung Minggu PTS

29 Mei 2010, Sabtu - Saya mengajak En. Suami ke PTS tengah hari itu kerana waktu rehat kerja. Saya mendapat tahu daripada iklan di laman web PTS (http://pts.com.my/index.php/blog/jualan-hujung-minggu-pts-29-mei-2010). Sebab utamanya adalah kerana saya tertarik dengan diskaun 50%. Mungkin ada buku-buku yang saya idamkan. Dalam fikiran saya, ia seperti jualan gudang. Pastinya meriah! Sukanya saya....



Apabila sampai, keadaan sunyi sepi sahaja di gudang. Rupa-rupanya jualan dibuka di tingkat atas bangunan PTS, bahagian galeri @ bookcafe. Jadi, kami panjat jugalah ke tingkat 3 kerana sudah sampai. Lagipun baru sudah makan tengah hari dengan lazatnya. ;)

Pengunjung yang datang tidak ramai seperti di pesta buku. Tetapi cukup seronok melihat ibu bapa yang datang bersama anak-anak kecil. Mereka sungguh minat dan suka pada buku. Satu tabiat yang saya mahu praktikkan dalam rumah tangga dan keluarga saya, Insya-Allah.



Belek cik abang, belek... jangan tak belek....belinya tidak. ;)


Ruangan yang saya suka



Hasil yang dibawa pulang. Semuanya tidak sampai RM50 pun!


Bila agaknya mahu mulakan pembacaan ya?
Buku mana yang hendak dibaca dahulu? Atau baca serentak ikut mood?
Oh, 'ada apa dengan judul buku' yang dibeli?
Buku apa yang anda sedang baca?

* En. Suami sedang baca Alexander adalah Zulqarnain. Gara-gara mendengar Diskusi Intelek di UIA minggu lepas bertajuk 2012: Adakah Kiamat akan Berlaku? Malam tadi pula dia menonton dvd filem Inggeris, Alexander.


Mari kita berpesta membaca bersama-sama!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails