Tuesday, April 12, 2011

La Boutique Caffe Upin Ipin

"Upin Ipin sudah ada kafe sendiri? Betulkah?"

"Betul, betul betul! Kalau tak percaya, tengok sini!"


Lokasi di Seksyen 7 Shah Alam, belakang Jakel

Saya datang ke Shah Alam kerana menghadiri personal coaching dengan Edymart anjuran Edy Marketing. Saya fikir makanan disediakan, rupanya tidak. Saya akan kongsikan dalam entri lain. (Yuran program RM50 sahaja, memang berbaloi. Memang takkan dapat di tempat lain). Maka berkeronconglah perut saya kerana belum makan tengah hari. Selesai program jam 3 petang, saya ajak suami makan di kedai bawah tempat program. Tapi, tiba-tiba saya ternampak restoran budak kembar kepala botak di sebelahnya. Ayat yang terkeluar waktu itu, "Eh, restoran Upin Ipin pun ada?" Terus saya ajak suami ke situ.

Melangkah masuk sahaja ke kafe itu.....


Wahhh!!!

Hiasan di dinding dan keseleruhannya ambil konsep cerita Upin Ipin

Tengok buku menunya, bukan main panjang lagi

Kreatif betul idea Les Copaque.
Mak budak pun suka apatah lagi budak-budak


Upin Ipin dan Iffah - watak baru akan muncul dalam musim baru.
Tengok kepala Iffah, sama macam mereka, kan? Kikiki

Tapi rambut Iffah sudah tumbuh berdikit-dikit.
Heroin ini baru menyulur, lambat lagilah boleh main kejar-kejar dengan Upin dan Ipin


Ini untuk En. Suami - Nasi Goreng Chicken Chop RM13.90

Ini pilihan saya - Spagetti Bolognaise RM8.80

Air teh-O ais RM1.50 + sirap bandung RM1.80

Jumlah semua RM26.
Quite okey
walaupun kami tidak kenyang juga sebenarnya. Huhu


Siapa yang datang bawa anak kecil, pastikan bawa duit besar, ya. Bukan saja boleh makan-makan, aksesori Upin Ipin pun ada dijual di sebelah kaunter bayaran. Silap-silap habis semua mahu dirembat. Cuma maskotnya saja yang tiada di sini. Iffah akan dapat patung Ipin dalam minggu ini sebab ummi sudah booking di sini. Teddy bear Iffah dapat kawan baru, yeay....!!!!

*Apa pula idea Les Copaque sekiranya Boboiboy juga meletup selepas ini?

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails