Saturday, March 27, 2010

Projek Terkini Bersama Suami

Alhamdulillahi rabbil 'alamin. Selawat dan salam buat Nabi Junjungan SAW dan seluruh kaum kerabat baginda.

Sudah banyak entri yang tersimpan dalam memori saya di kepala dan tidak disalurkan ke blog ini. Akhirnya, ia lapuk dek kerana masa yang tidak mengizinkan atau mungkin juga sikap tidak cuba untuk komited saya. Kalau update Facebook, saya tiada masalah. Tetapi untuk update entri di blog, masya-Allah, berat sungguh hendak menaip. Okeylah, tidak perlu bersungut lagi...terus sahaja kepada perkongsian untuk pembaca yang sudi mengunjungi ruangan ini.

Pada pertengahan Februari 2010, saya dan suami dikunjungi oleh senior saya merangkap agen takaful saya. Benarlah kata hadis, "Tetamu yang datang membawa rahmat." Maka, selayaknya mereka diberi layanan 1st class oleh kita sebagai tuan rumah. Ya, kepulangannya telah membuka mata saya dan suami tentang sesuatu. Terima kasih kepada Saudara Afyan atas peluang ini, insya-Allah ganjaran di dunia berterusan hingga ke akhirat. ;)

Selang beberapa minggu, beliau mengajak kami berdua mengikuti satu sesi preview tentang produk pendidikan ini di pusat operasi mereka di Kota Damansara. Walaupun hujan, ramai betul manusia di sana hinggakan ada yang terpaksa berdiri, semata-mata bagi mendapatkan maklumat lanjut tentang produk yang dikatakan HEBAT dan bagus ini. Hanya 2 orang speaker yang berkongsi pengalaman iaitu En Sapian dan En Zariman. Sepanjang sejam setengah sesi berlangsung, kepala otak saya sudah bercabang-cabang apabila mendengar penerangan mereka. Ya, saya sudah nampak jalan dan peluang ini!


En.Fikri bin Shukri adalah anak kepada Dr Shukri Abdullah, motivator terkenal. Di sebelah beliau, Puan Azizah Ariffin, selebriti TV3 yang join SAP di bawah beliau. Senior saya juga di bawah beliau. Kata senior, Erra Fazira pun join SAP! HEBAT!

Alhamdulillah, hari ini 27 Mac 2010, saya berpeluang untuk menghadiri Seminar Sehari Score A di Bilik Seminar, KAED UIAM bersama suami tersayang. Program sehari yang penuh dengan pelbagai input, perkongsian ilmu dan pengalaman, motivasi untuk mengubah diri serta menambah kenalan yang mempunyai matlamat yang sama. (mungkin)


Slot pagi oleh En Dzulfarqeish@Chem, graduan Engineering, umur awal 20-an yang full time dengan SAP danpart time menyelesaikan Master.


Tentatif program New Distributor Orientation (NDO) hari ini. Slot petang digantikan oleh En. Zali Effendy kerana En. Imran sedang menunaikan umrah. Seminggu sebelum itu, beliau bercuti 5 hari di Beijing. Apabila pulang ke tanah air, pendapatannya seminggu RM35K. HEBAT!


Di sebelah kiri ialah En Zali Effendy, abang kepada En Zariman yang mengisi slot tengah hari. Bicara si adik begitu lancang hingga saya rasa takut untuk curi2 snap gambarnya. Tutur si abang pula ada intonasi turun naiknya, namun saya begitu teruja!

Di sebelah kanan, sharing moment oleh En. Ismail yang 22 tahun dahulu bekerja sebagai operator pengeluaran kilang. Kini setahun lebih beliau bekerja full time dengan SAP selepas anak keduanya mendapat 8A dalam PMR setelah menggunakan program ini. Dalam hati saya berdoa agar dapat bersua dengannya!


Alhamdulillah, semasa minum petang, Allah takdirkan En Ismail duduk di sebelah meja saya dan suami. Niat saya hendak menemubual beliau kerana latar belakang beliau dimakbulkan Allah. Insya-Allah, walaupun pertemuan sebentar, saya mendapat no. contact beliau. Itu yang penting! ;)


* * *

Kesimpulan pada seminar ini adalah 9 poin penting yag dibuat dalam bentuk PIRAMID. SEBAB / MENGAPA menyertai Program SCORE A bermula dari tapak piramid no...
  1. Kenali rakan yang berfikiran positif
  2. Ilmu
  3. Pemimpin (yang bersedia untuk dipimpin)
  4. Pengiktirafan
  5. Penghargaan
  6. Bebas kewangan (hutang)
  7. Bebas masa
  8. Kuasa
  9. Warisan (untuk generasi yang ditinggalkan)
Ya, kita tidak tahu bilakah saat AJAL kita. Apakah yang kita tinggalkan untuk anak cucu kita. Ada pepatah baru yang saya dengar tadi, "Biar mati meninggalkan nama, jangan mati meninggalkan HUTANG."

Input yang saya dapat hari ini rasanya terlalu banyak untuk dikongsikan sekarang. Saya berharap dan berdoa agar diri saya komited bagi mencoretkannya pada masa akan datang. Ikuti sambungannya....insya-Allah, biiznillah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails