Tuesday, March 17, 2009

Walimatul 'Urus Mohamed Syakir & Nur Aisyah: Episod 1

Bismillah walhamdulillahi rabbil ‘alamin.

Dengan rahmah dan inayah Allah SWT, selesai sudah majlis aqad nikah dan kenduri kesyukuran satu-satunya adik lelaki kesayangan saya, Mohamed Syakir dengan pilihan hatinya, Nur Aisyah Abdul Talib semalam. Moga rahmat Allah memayungi majlis barakah ini yang berlangsung dalam suasana penuh kesederhanaan dan dilimpahi hujan rahmat.


"Aku terima nikahnya Nur Aisyah binti Abdul Talib dengan mas kahwin Ringgit Malaysia 22.50 tunai...!" Alhamdulillah, hanya dengan sekali lafaz dengan penuh yakin dan konfiden. SAH!


Mendengar khutbah zawaj dengan penuh khusyuk dan debaran

“Barakallahu lakum wabaraka ‘alaikum waja’ala bainakuma fi khair.”

Satu episod baru bermula dalam hidup hero saya, mama, baba, adik-adik dan saya sebagai kakak sulung. Semoga kehadiran insan baru ini sebagai sebahagian daripada ahli keluarga kami membawa rahmat dan keberkatan yang melimpah ruah kepada kami sekeluarga, insya-Allah.







Sebagai kakak sulung, Along sedikitpun tidak berkecil hati kerana adik lelaki Along lebih dahulu menamatkan zaman bujang dan membawa menantu pertama buat mama dan baba. Malah, Along menumpang gembira kerana Abang membuatkan mama, baba dan ahli keluarga berasa bahagia. Titisan air mata yang jatuh tatkala lafaz aqad nikah semalam adalah air mata gembira. Ketahuilah, Along sentiasa mendoakan jodoh dan kebahagiaan kalian berpanjangan hingga ke syurga. Jauh di sudut hati, Along redha dan pasrah bahawa jodoh Along belum tiba lagi. Along yakin, Insya-Allah, ia akan tiba jua suatu masa nanti.


15 March 2009 / 18 Rabi'ul Awal 1430
Kampung Jeram, Beserah
Kuantan, Pahang

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails